با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ راهکاری برای درنظر گرفته شدن بازنشتگان در اجرای «رتبه بندی معلمان»
زیارت عاشورا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه دولت یازدهم از اجرای طرح « رتبه بندی معلمان» پیگیری می کند با نظام رتبه بندی معلمانی که مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است دو مقوله جدا از هم است و ممکن است این دو با هم همخوانی هم نداشته باشد.

به گزارش عیارآنلاین،دکتر قاسم احمدی لاشکی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان دولت که مقرر شده وزارت آموزش و پرورش آن را از اول مهرماه سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اجرا کند پیش بینی شده که ۸۰ درصد از پرسنل آموزش و پرورش که بالای ۵ سال سابقه کاری دارند علاوه بر اینکه شامل این طرح می شوند، افزایش حقوق هم خواهند داشت.

وی همچنین در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیش از دو سال است که اجرای طرح رتبه بندی معلمان مطرح شده است انتظار داریم که افرادی که از آغاز سال تحصیلی ۹۴- ۹۵ بازنشسته می شوند هم شامل اجرای این طرح شوند به همین منظور پیشنهاد دادیم به جای اینکه این طرح از ۱ مهرماه آغاز شود  از ۲۰ شهریور ماه سال جاری اجرا شود تا افراد بازنشسته وزارت آموزش و پرورش هم شامل این طرح رتبه بندی معلمان شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای نظام رتبه بندی معلمان بین دولت و مجلس دیدگاه ها مختلف است گفت: دولت اعلام کرده که این رتبه بندی معلمان که از اول مهر سال جاری اجرا خواهد شد همان نظام رتبه بندی معلمان اشاره شده در سند تحول بنیادین است اما این در حالی ایست که مجلس شورای اسلامی مخصوصا کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد است که این رتبه بندی معلمان توسط دولت، نظام رتبه بندی معلمان اشاره شده در سند تحول بنیادین نیست.

احمدی لاشکی در ادامه گفت: اصول رتبه بندی معلمان ارائه شده از سوی دولت بیشتر در حالت خبره و عالی و … است  که در واقع همان قانون مدیریت خدمات کشوری است که می خواهند اجرا کنند نه رتبه بندی معلمان مورد نظر در سند تحول بنیادین  به همین سبب این اختلاف دیدگاه مجلس و دولت در اجرای رتبه بندی معلمان می تواند موجب تضعیف سند بنیادین آموزش و پرورش شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: آنچه که مجلس شورای اسلامی از رتبه بندی معلمان در نظر دارد فراتر از این رتبه بندی معلمان دولت است به صورتی که معلمان باید همانند دانشگاه ها یک سیستم مکانیسمی را طی کنند تا به درجات بالاتری نائل گردند.

منشی دوم فراکسیون فرهنگیان مجلس همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد معلمان باید مانند افرادی که ابتدا وارد دانشگاه می شوند با عنوان مربی کار خود را آغاز کنند و بعد با گذراندن  دوره مربی، استاد یاری و دانشیاری به استاد معلم و یا معلم تمامی برسند.

دکتر احمدی در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از تضعیف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی باید با همه دستگاه هایی که در حوزه فرهنگی- آموزشی فعالیت می کنند از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی نشست مشترکی جهت هماهنگی های لازم برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان اشاره شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار کند.

احمدی در پایان ضمن ابراز امیدواری درباره بهتر شدن اوضاع معلمان با اجرای رتبه بندی معلمان، گفت: ما این نوید را به معلمان عزیز می دهیم که اجرای رتبه بندی معلمان وزارت آموزش و پرورش موجب گشایش کار فرهنگیان و بهتر شدن اوضاع آنان خواهد شد.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 10:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |